One-day-workshop: Strategi för sociala medier + innehållsstrategi

Effektiv kommunikation på sociala plattformar kräver att man som företag har koll på hur algoritmerna fungerar, hur användare konsumerar innehåll och hur man på smartast sätt nyttjar de nya formaten. För att lyckas med sitt arbete i sociala medier behöver man ta fram en strategi som definierar hur man bäst jobbar - men också anpassa våra budskap efter hur de olika kanalerna, och vi konsumenterfunkar.

Dagens utbildning och workshops leds av Judith Wolst och Karin Winther - båda med över tio års erfarenhet av kommunikation, innehållsskapande och media. Dagen varvas med föreläsningar, övningar och konkret arbete med att utarbeta användbara strategier och riktlinjer för just ERT företag. 

När dagen är slut får ni med er nya kunskaper kring de digitala spelreglerna, ett ramverk att arbeta med ert innehåll utifrån samt det ni behöver för att komma igång redan i morgon!

 

Upplägg

8.30-9.30: Föreläsning - Spelregler och verktyg för effektiv digital kommunikation

9.30-10.30: Workshop - Applicering av digital strategi på ert bolag

10.30 - 11.00: Kaffe och vidare diskussion

11.00 - 12.00: Föreläsning: Så skapar du en innehållsstrategi för engagerande budskap

12.00-13.00: Lunch

13.00-14.00: Workshop: Applicering av innehållsstrategi på ert bolag

14.00-15.30: Konkreta verktyg, rekommendationer och best practice

15.30-16.00: Summering av plan och aktiviteter

16.00-16.30: Avslutning

  Judith Wolst och Karin Winther

Judith Wolst och Karin Winther

Utbildningsledare

JudithW300400.jpg

JUDITH WOLST

Judith är grundare av Changers, digital strateg och aktivt anlitad föreläsare. Hon har arbetat med internet sedan 2005 och kommer senast från rollen som VD på en digital kommunikationsbyrå. Judith leder de delar av dagen som handlar om digital strategi. 

Karin-4.jpg

KARIN WINTHER

Karin har över 10 års erfarenhet av mediebranschen där hon idag jobbar som frilansande producent, digital strateg och skribent via det egna bolaget Winther Wonderland. Hon är unik i sin profil som expert på att skapa innehåll som engagerar på olika plattformar. Karin leder de delar av dagen som handlar om engagemang, format och innehåll. 


Information om utbildningsupplägget

Vårt upplägg skräddarsys och anpassar efter ert företags specifika förutsättningar och behov. Rekommenderad storlek på grupp är 5 - 20 personer och kostnaden för vår one-day-workshop ligger mellan 35 000 - 60 000 SEK (ex moms). 

Kontakta oss så berättar vi mer!

Namn *
Namn